“Logo en sade haliyle bir işletmeyi diğer işletmelerden ayıran markayı, harf, simge (görsel veya çizim) veya her ikisinin birden kullanıldığı özgün çizimlere denir.”
Günümüzde işletmelerin sayısının her geçen gün artması logo tasarımına verilen önemin de artmasına neden olmuştur. Çünkü modern işletmeler artık misyon kadar vizyonun yani dış görünümün de önemli olduğunu fark etmişlerdir. Bu nedenle görsellik bakımından en iyisini isteyen işletmeler öncelikli olarak logo tasarımı üzerine yoğunlaşmışlardır.
Logo’da Temel amaç; hedef kitlenin ilgili marka ile özdeşleşmesini ve markanın zihinlerde yer etmesini sağlamaktır.
İyi Bir Logo Nasıl Olmalıdır ?
İyi bir logonun özelliklerini sıralarken aslında bir çok teknik detay var. Ancak biz daha temel özelliklerden bahsedeceğiz.
Logo, firmayı (soyut yada somut olarak) temsil etmelidir. Ancak bunun için çoğunlukla soyut bir temsil daha fazla tercih edilir. Genellikle logoların bir hikayesi, bir çıkış noktası olur. Renk ve logo seçimi buna göre yapılır.
Logonun en temel özelliği ayırt edici ve özgün olmalı.
İnsanların zihninde daha kolay hatırlanabilir olmak çok önemli. Bu sebeple logolar mutlaka olabildiğince basit olmalı. Karmaşık logolar daha zor akılda kalır.
Logo üzerindeki varsa harfler ve kelimeler kolayca okunabilir olmalıdır. Okuma zorluğu oluşturan karakterler, karmaşık harfler, insanların aklında kalmaz.
Logo basılacak yüzeye veya yüzeylere kolayca ve düşük maliyetler basılabilir olmalıdır. Örneğin bir tekstil üreticisi için, logo renklerinin tekstil yüzeylere uygulanabilirliği araştırılmalı buna göre renk seçimi yapılabilmelidir.