Kartvizit, en basit tanımıyla şahıslar ya da firmalar için hazırlanan ve üzerinde tanıtıcı kısa bilgilerin yer aldığı kartlardır. Kartvizitler aslen başka bir kişiye iş, ünvan ve iletişim bilgilerini vermek amacıyla bastırılır; ancak bundan çok daha fazlasıdır. Sunulan hizmetleri ön plana çıkararak başarılı ve profesyonel bir algı oluşturan kartvizitler, günlük hayatta en çok tercih edilen pazarlama araçlarının başında gelir.

Genellikle 5.5 x 8.5 cm ölçülerine sahip olan klasik kartvizitler, kurumsallığı, güveni ve iş ciddiyetini yansıtırlar. Yeni bir iş ilişkisi kurulacağı zaman müşterinin görüşme sonunda talep edeceği ilk şey kartvizitiniz olacaktır. Bu talep karşısında olumsuz yanıt vermek ise karşı tarafta güvensizlik oluşturacağı için iş kaybına neden olması oldukça muhtemeldir.

Kartvizit hatırlanmanızı sağlar. İş dünyasında süreklilik oldukça önemlidir. Bir kere iş yaptığınız bir şahıs ya da firma, yeni bir ihtiyaç halinde üzerinde iletişim bilgileriniz yazan kartvizitiniz sayesinde size ulaşır. Bağımsız çalışıyorsanız adınız ve iletişim bilgileriniz, bir firmada çalışıyorsanız firmanızın adı ve çalıştığınız pozisyon ile iletişim bilgileriniz sizi kolay ulaşılabilir kılacaktır.

Kartvizitte Hangi Bilgiler Olmalıdır?
— Şirket logosu / adı
— Kişinin adı – soyadı
— Kişinin unvanı / pozisyonu
— Sabit ve/veya gsm numarası
— Faks (Günümüzde çok gerekli olmamakla birlikte halen kullanılmaktadır.)
— Kurumsal e-mail adresi
— Kurumsal web site adresi
— Adres

Kartvizitte Yapılan Hatalar!
— Kartvizitin arka yüzüne bir markaya ait bilgileri ön yüzüne ise farklı bir markaya ait bilgileri yazmak. (Aynı şirkete bağlı birden fazla markayı temsil edenler tarafından bu hata yapılmaktadır.)
— Kartvizitte eksik bilgi olması.
— Kartvizitte fazla bilgi olması.
— Kartvizitteki bilgilerin güncel olmaması.
— Başkası ait bir kartviziti kullanmak.
— Kartvizitteki ölçüleri ayarlayamamak.
— Yanlış renk seçimi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir